Jak sprzedaje się iPhone 14 w porównaniu z iPhone'em 13? Oj, możecie się zdziwić

Jak sprzedaje się iPhone 14 w porównaniu z iPhone'em 13? Oj, możecie się zdziwić30.05.2023 12:11
Jak sprzedaje się iPhone 14? (Marc Asensio/NurPhoto via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Okazuje się, że wyjątkowo krótka zmian względem poprzedniej generacji jednak nie wszystkim przeszkadza.

Jesienią ubiegłego roku analitycy raportowali, że modele iPhone 14 i 14 Plus sprzedają się poniżej oczekiwań Apple'a. Jako przyczynę takiego stanu rzeczy wskazywano niewielkie zmiany względem "trzynastek".

To dla iPhone'a 14 Pro i 14 Pro Max zarezerwowano nowe wzornictwo z Dynamic Island, nowy czip A16 Bionic, nowy aparat 48 Mpix czy nowe, jaśniejsze wyświetlacze. iPhone 14 i 14 Plus odziedziczyły większość wyposażenia po poprzedniej generacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ale OK - wiemy nie od dziś, że iPhone 14 cieszy się mniejszym zainteresowaniem niż iPhone 14 Pro. Ale jak zatem wypada jego sprzedaż na tle iPhone'a 13? No i tu robi się ciekawie.

iPhone 14, mimo niewielu zmian, miażdży iPhone'a 13

Pisaliśmy już o liście najlepiej sprzedających się flagowców w pierwszym kwartale 2023. Z raportu firmy analitycznej Canalys można jednak wyłuskać jeszcze jedną ciekawą rzecz.

Najpopularniejsze smartfony premium w pierwszym kwartale 2023 , Źródło zdjęć: © Canalys
Najpopularniejsze smartfony premium w pierwszym kwartale 2023
Źródło zdjęć: © Canalys

Okazuje się, że w 2023 roku iPhone 14 sprzedaje się znacznie, ale to znacznie lepiej niż iPhone 13. Co prawda Canalys nie podaje dokładnych danych liczbowych, ale słupek przy najnowszym modelu jest dłuższy o 140 proc., co wskazuje na niemal 2,5 razy lepszą sprzedaż.

Tak duża przepaść jest dość zaskakująca, bo przecież oba modele nie różnią się jakoś drastycznie. Ot iPhone 14 ma lepszą stabilizację wideo, łączność satelitarną (która działa tylko w kilku krajach) czy autofokus w przednim aparacie. Jednocześnie jest o 100 dol. lub 700 zł droższy.

Wychodzi więc na to, że wiele osób olało najnowszego iPhone'a, bo ten wnosi niewiele zmian względem poprzednika, ale ci, którzy mimo wszystko zdecydowali się na zakup, zdecydowanie chętniej sięgają po najnowszy model.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.