Wyciekają e-maile pracowników Meizu. Firma pogubiła się we własnej ofercie

Wyciekają e-maile pracowników Meizu. Firma pogubiła się we własnej ofercie06.07.2016 11:34
Łukasz Skałba

Meizu to chiński producent produkujący urządzenia, które bardzo często wyglądem przypominają iPhone’y. Są jednak kilkukrotnie tańsze, a pod niektórymi względami również lepsze. Niestety oferta firmy robi się coraz mniej przejrzysta. Nawet dla niej samej.

Meizu ma w swojej ofercie 2 serie smartfonów - MX oraz Pro. Pozornie wydaje się więc, że nie trudno się w tym wszystkim połapać. Najnowsze modele obu linii wskazują jednak na coś innego.

Jeszcze kilka miesięcy temu, sytuacja była prosta, a oferta - przejrzysta. telefony Meizu MX były mocnymi urządzeniami z ekranem o średniej wielkości (5 - 5,5 cali). Pomiędzy premiera MX pojawiały się natomiast kolejne generacje serii Pro. Były to jeszcze mocniejsze (i droższe) urządzenia, których rozmiary były większe, a ekran miał trochę dłuższą przekątną.

Właściwie, cykl wydawniczy produktów Meizu był bardzo podobny do cyklu Samsunga, który na przemian pokazuje mniejsze S-ki i większe Note’y (chociaż to też się powoli zmienia za sprawą modeli edge).

W kwietniu natomiast ta harmonia i równowaga zostały zachwiane poprzez premierę modelu Meizu Pro 6. Urządzenie to ma wyświetlacz o przekątnej tylko 5,2 cali (poprzednik 5,7 cali). Dodatkowo, dziwny był również czas jego debiutu - tylko 5 miesięcy po premierze Meizu Pro 5. Meizu MX5 ma z kolei przekątną 5,5 cali, co czyni go znacznie większym niż nowego przedstawiciela linii Pro. Wszystko się więc poodwracało…

Niedawno zaczęły pojawiać się pierwsze plotki o modelu Meizu MX6. Ma on mieć wyświetlacz o przekątnej 5,5 cali, a jego wygląd bardzo przypomina design mniejszego modelu - Pro 6. Równocześnie jednak MX6 ma mieć trochę słabsze bebechy od Pro 6…

Maile CEO Meizu o podobieństwie serii MX i Pro, Źródło zdjęć: © GizmoChina
Maile CEO Meizu o podobieństwie serii MX i Pro
Źródło zdjęć: © GizmoChina

Świadoma strategia czy brak pomysłu na dalszy rozwój?

Wygląda na to, że raczej to drugie. Świadczą o tym e-maile CEO firmy - Zhang Huang - które wyciekły kilka dni temu na światło dzienne. Są one napisane w języku chińskim, ale ich wydźwięk jest raczej jasny.

Okazuje się, że pan Zhang Huang jest bardzo niezadowolony z podobieństwa nadchodzącego MX6 do dostępnego obecnie na rynku Pro 6. Stwierdził on nawet, że jeżeli obie serie mają być tak bardzo do siebie podobne, to równie dobrze można by całkowicie zrezygnować z linii MX.

Pan Huang chyba nie spodziewał się, że jego korespondencja dojdzie do tak dużego grona odbiorców. Opublikował więc oświadczenie na chińskim serwisie Weibo. Stwierdza on w nim otwarcie, że rzeczywiście, MX6 z wyglądu będzie podobny do Pro 6, co nie zmienia jednak faktu, że będzie to najlepszy smartfon MX, jaki do tej pory udało im się wyprodukować.

Tiaa, gdzieś to już słyszałem… Zresztą chyba ciężko by było zrobić tak, aby nowa generacja była gorsza od poprzedniej. Ale co ja tam wiem…

Premiera Meizu MX 6 zaplanowana jest na 19 lipca, a więc już niedługo sami będziemy mogli stwierdzić czy seria MX ma jakikolwiek sens. Z wcześniejszych doniesień wynika, że jej nowy przedstawiciel będzie napędzany procesorem MediaTek Heli X20 wspartym 3 lub 4 GB pamięci RAM. Zastosowane aparaty mają mieć natomiast rozdzielczość 20,7 i 8 Mpix. Design, jak stwierdził sam CEO Meizu, już znamy ;)

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.