Ze smartfonami Lenovo Moto jest jeden poważny problem

Ze smartfonami Lenovo Moto jest jeden poważny problem02.12.2016 16:27
Lenovo Moto Z
Mateusz Żołyniak

Lenovo w przyszłym roku wprowadzi na rynek całą masę smartfonów z linii Moto. Jednym z pierwszych może być nowa generacja modelu Moto X, która została już nawet przyłapana na zdjęciach.

Jakie modele Moto trafią na rynek w przyszłym roku?

hellomotoHK opublikował na Google+ informacje o przyszłorocznych smartfonach Lenovo Moto. Dane wskazują, że w 2017 roku zobaczymy nowe wersje modeli z serii:

Tak, dane te nie są zbyt odkrywcze. Można spodziewać się, że Lenovo przygotuje odświeżone wersje smartfonów z poszczególnych rodzin/półek cenowych. O wiele ważniejsze wydają się informacje, które zamieściłem w nawiasach. Wskazują one bowiem na to, kto będzie zajmował się tworzeniem danego urządzenia.

Jak to jest z Lenovo, Motorolą i Moto?

Po odkupieniu firmy Motorola Mobility, giganta z Państwa Środka zdecydował, że będzie ona funkcjonowała jako "Motorola a Lenovo company". Nowe smartfony wprowadzane są jednak pod marką "Moto by Lenovo", chociaż na ich obudowach wciąż widnieć będzie charakterystyczne logo popularnej Motki.

To wydaje się jasne - nowości pojawiają się na rynku jako Lenovo Moto, dzięki czemu w segmencie smartfonów popularyzowana jest chińska marka, a fani i tak wiedzą, że urządzenia są spadkobiercami modeli wprowadzanych przez Motorolę.

Lenovo Moto Z i Moto Z Force
Lenovo Moto Z i Moto Z Force

Sprawy komplikują się nieco, gdy chodzi o promocję smartfonów - wszystkimi działaniami w Polsce zajmuje się Lenovo, ale w Chinach i Stanach włącza się w to również dział Motorola. To jednak jeszcze nic, gdyż w sam proces tworzenia nowych modeli zaangażowanych jest... kilka firm.

Powyższe dane jasno wskazują, że:

  • Moto Z jest jedynym smartfonem z tej rodziny, który w całości opracowywany jest przez oddział Motorola, co dotyczy również pracy nad nowymi modułami;
  • linia Moto G opracowywana jest wspólnie przez Motorolę i Lenovo;
  • serie X i M to urządzenia, za których projektowanie odpowiada samo Lenovo;
  • tworzenie tańszych serii E i C zlecane jest firmie trzeciej, która robi to według wytycznych otrzymanych od Lenovo.

Rozdział pracy nad linią Moto nie jest czymś złym. Motorola może w spokoju pracować nad flagowymi produktami i nie musi zaprzątać sobie głowy tańszymi rozwiązaniami, a Lenovo zlecając produkcję budżetowych urządzeń dba jedynie, by spełniały odpowiednie kryteria i były poprawnie zoptymalizowane.

Moto X (2017) pokazuje jednak, że nie jest to sytuacja idealna

Dywersyfikacja w przypadku linii Lenovo Moto ma jednak też złe strony. Miron wspominał już o tym, że oferta smartfonów z logo Motoroli nie jest już tak przejrzysta jak dawniej - ciężko znaleźć większe różnice np. między budżetowym Moto E3 a Moto G4 Play, która uchodzi ze telefon ze średniej półki cenowej.

Tak wyglądać ma Lenovo Moto X (2017), Źródło zdjęć: © techdroider
Tak wyglądać ma Lenovo Moto X (2017)
Źródło zdjęć: © techdroider

To nie wszystko - wystarczy spojrzeć na Moto Z, a następnie na zaprezentowany niedawno model Moto M czy Moto X (2017), który został przyłapany ostatnio na zdjęciach. Jakie wnioski się nasuwają?

  • flagowy sprzęt nie każdemu musi przypaść do gustu, ale jest to urządzenie oryginalne i charakterystyczne;
  • Moto M nie różni się z kolei od większości chińskich smartfonów i bardziej pasuje na członka rodziny Vibe;
  • ciężko określić, że nowy Moto X to sprzęt Lenovo dopóki nie spojrzy się na tylny panel z charakterystycznym modułem aparatu.

Wizualna różnorodność wśród smartfonów danego producenta może być dobrym rozwiązaniem, gdy wprowadza on na rynek oryginalne modele. W przypadku Lenovo dostajemy charakterystyczna serię Moto Z i masę urządzeń, które nie różnią się bardzo od innych chińskich smartfonów. Kiedyś podobieństwa między Moto X, Moto G i Moto E były wyraźnie widoczne.

Nowości Lenovo nie są złymi produktami, a sam nie mam zamiaru czepiać się przesadnie producenta, bo ciężko o spójność, gdy co najmniej trzy firmy zajmują się projektowaniem jego smartfonów. Niemniej taka różnorodność nie wpływa pozytywnie na budowanie silnej marki - klienci powinni rozpoznawać, że to sprzęt Moto by Lenovo nie tylko po logotypie Motoroli.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.