Tak się kończą marketingowe bajki. Oto pierwsze okulary OPPO, które trafią do sprzedaży

Tak się kończą marketingowe bajki. Oto pierwsze okulary OPPO, które trafią do sprzedaży14.12.2021 13:25

OPPO pokazało swoje pierwsze konsumenckie okulary rozszerzonej rzeczywistości. Prezentują się dużo mniej imponująco od tych niekonsumenckich, pokazanych rok wcześniej.

OPPO co roku organizuje imprezę INNO Day, podczas której prezentowane są jej nowe technologie. Tym razem firma zmieniła nieco jednak formę tego wydarzenia.

Dotychczas Chińczycy mieli w zwyczaju chwalić się głównie konceptami i prototypami. Podczas INNO Day 2020 mogliśmy zobaczyć chociażby okulary OPPO AR Glass, które miały nakładać na rzeczywistość wirtualne, trójwymiarowe obiekty.

Koncepcyjne okulary OPPO AR Glass 2021
Koncepcyjne okulary OPPO AR Glass 2021

Co prawda OPPO AR Glass nie były przeznaczone do sprzedaży, ale prezentację prototypu urządzenia i tak można uznać za postęp względem imprezy INNO Day 2019. Wówczas OPPO pokazało film z odrealnioną wizją przyszłości, w której rządzą hologramy.

Jeśli pomysły OPPO rozpaliły waszą wyobraźnię, pora na kubeł zimnej wody. Tym razem Chińczycy pokazali produkt, który są w stanie wprowadzić na rynek.

OPPO Air Glass to inteligentny monokl

Urządzenie jest dwuczęściowe i składa się z oprawki zakładanej na twarz oraz modułu, który skrywa całą elektronikę i przyczepiany jest do oprawek magnetycznie.

OPPO Air Glass | OPPO INNO DAY 2021

OPPO Air Glass mają niewielki projektor, który rzuca obraz na soczewkę znajdującą się przed okiem użytkownika. Generowane treści są monochromatyczne i dwuwymiarowe. W przeciwieństwie do Nreal Light, obraz nie jest precyzyjnie nakładany na obiekty znajdujące się dookoła, lecz po prostu zawieszony w przestrzeni.

Okulary mogą wyświetlać powiadomienia, pogodę, kalendarz, nawigację i dane zdrowotne, a także pełnić funkcję promptera i tłumacza. Można je obsługiwać za pomocą dotyku i głosu, a - po sparowaniu z zegarkiem OPPO Watch 2 - także ruchów dłoni.

Akcesorium OPPO Air Glass ma trafić do sprzedaży w Chinach w pierwszym kwartale 2022 roku. Do działania wymagać będzie telefonu OPPO z systemem ColorOS 11 lub nowszym.

Doceniam, że OPPO wreszcie zaczęło pokazywać konsumenckie produkty

Wielokrotnie pisałem na łamach Komórkomanii, że nie znoszę idei żonglowania konceptami i prototypami, bo takie podejście przekłada się na wygórowane oczekiwania konsumentów i psucie rynku. A OPPO przez lata budowało swój marketing na produktach, które nie istnieją.

Patrząc na OPPO Air Glass ciężko oprzeć mi się wrażeniu, że Chińczycy wpadli we własne sidła. Nawet jeśli będą to bardzo udane okulary, i tak można poczuć zawód, gdy firma raz pokazuje wypasione hologramy, a 2 lata później wprowadza na rynek urządzenie do wyświetlania zielonych napisów.

Zobacz także:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.