Google Pixel 2 w Polsce. Wszystko, co trzeba wiedzieć przed zakupem

Google Pixel 2 w Polsce. Wszystko, co trzeba wiedzieć przed zakupem26.01.2018 15:39
Pixel 2 XL
Źródło zdjęć: © Google

Przed kilkoma dniami najnowszy flagowiec Google'a - Pixel 2 XL - po cichu pojawił się w polskich sklepach, co wywołało małe zamieszanie. Udało mi się wyciągnąć kilka konkretów na ten temat i rozwiać wątpliwości.

Pixel 2 XL w sklepie x-kom za 4399 zł

W x-komie pojawił się większy wariant flagowca w wersji z 64 GB pamięci wewnętrznej. Dostępne kolory to czarna oraz czarno-biała (powszechnie nazywana "pandą"). Taką samą cenę ma sklep Morele.net.

Pixel 2 i Pixel 2 XL
Pixel 2 i Pixel 2 XL

Dla porównania ten sam model z niemieckim Google Storze kosztuje 939 euro, czyli równowartość 3890 zł. W Polsce cena jest więc wyraźnie wyższa.

Nie, to nie jest oficjalna dystrybucja

W sieci pojawiły się opinie, że skoro sprzęt pojawił się w dużych polskich sklepach, za jego sprowadzenie musi odpowiadać sam Google. Otrzymałem jednak informację, że tak nie jest.

Pixel 2 XL
Pixel 2 XL

Sprzęt pochodzi z europejskiej dystrybucji, ale x-kom sprowadził go na własną rękę. Jak się dowiedziałem: "obecnie nie ma możliwości bezpośredniej współpracy z Google'em w tym temacie", więc podobnie wygląda to w przypadku innych sklepów, które sprzedają Pixele.

Co to oznacza dla konsumenta?

Przede wszystkim:

  • to nie Google ustalił takie ceny - te są odpowiednio wyższe, aby rodzimym sklepom import się opłacił;
  • debiut w dwóch dużych sklepach nie oznacza, że Pixel 2 pojawi się w większej liczbie sklepów oraz u operatorów;
  • sprzedaż w Polsce nie oznacza też, że Google myśli o otwarciu się na nasz rynek (o polskim Google Storze czy spolszczonym Assistancie możemy na razie zapomnieć).

Pixel 2 w Polsce jest objęty gwarancją

Sklep x-kom zadbał o gwarancję, ale telefony będą wysyłane do jednego z europejskich serwisów (nie udało mi się dowiedzieć, w jakim kraju). To oznacza, że ewentualna naprawa może trwać nieco dłużej niż w przypadku smartfonów serwisowanych w Polsce.

Otrzymałem jednak informację, że x-kom dąży do tego, by w przyszłości gwarancja była realizowana w Polsce.

Tak, w ofercie x-komu pojawi się więcej Pixeli

Na razie sklep sprzedaje tylko jeden wariant pamięciowy większego modelu. Zapytałem, czy pojawi się także mniejszy Pixel 2 oraz smartfony z pierwszej generacji.

Dostałem potwierdzenie, że kolejne produkty powinny się pojawić już na przełomie lutego i marca, ale sklep na razie nie może zdradzić więcej szczegółów.

Dodam jeszcze, że x-kom już teraz ma w swojej ofercie także inteligentne głośniki Google Home.

Choć nie jest to oficjalna dystrybucja, osoby polujące na Pixela powinny być zadowolone

Google Store wysyła swoje produkty tylko do krajów, w których funkcjonuje. Chcąc zamówić Pixela np. z Niemiec, trzeba skorzystać z pomocy pośrednika (lub znajomych). Podobnego "obchodzenia systemu" wymagałoby skorzystanie z gwarancji.

Jestem pewien, że znajdą się chętni gotowi zapłacić kilkaset zł więcej za to, że sprzęt jest dostępny na miejscu, a realizacją gwarancji zajmie się rodzimy sklep.

Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce korzystanie z Pixeli wiąże się z ograniczeniami

Oprogramowanie Pixeli w dużym stopniu bazuje na Google Assistancie, z którym obecnie można się komunikować tylko po angielsku, niemiecku, francusku i japońsku.

Google Pixel 2 | Ask more of your phone

Aby w ogóle móc z wirtualnego asystenta korzystać, należy ustawić język telefonu na jeden z wyżej wymienionych. Bez ego nie zadziała nawet uruchamianie wyszukiwarki przez mocniejsze ściśnięcie obudowy (funkcja Active Edge).

Więcej informacji na temat Pixela 2 znajdziecie tutaj.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.