Podsumowanie tygodnia - Facebook Home już dostępny, problemy Google Glass i kolorowy iPhone

Podsumowanie tygodnia - Facebook Home już dostępny, problemy Google Glass i kolorowy iPhone14.04.2013 07:00
Facebook Home
Adrian Nowak

Po włączeniu telefonu, niektórzy nie muszą już uruchamiać Facebooka, by przeglądać fotki kotów i przechwałki nielubianych znajomych - Facebook Home zadebiutował oficjalnie w Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy z innych państw, którzy nie cenią swojej prywatności, mogą natomiast znaleźć pakiet do instalacji na forum XDA Developers.

Po włączeniu telefonu, niektórzy nie muszą już uruchamiać Facebooka, by przeglądać fotki kotów i przechwałki nielubianych znajomych - Facebook Home zadebiutował oficjalnie w Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy z innych państw, którzy nie cenią swojej prywatności, mogą natomiast znaleźć pakiet do instalacji na forum XDA Developers.

Samsung był wyjątkowo aktywny w tym tygodniu. Firma przygotowała pierwsze reklamy swojego flagowca Galaxy S IV, prezentując jego kluczowe funkcje. Koncern udowodnił więc, że świetnie radzi sobie nie tylko z kopiowaniem urządzeń Apple'a, ale także jego reklam. Koreańczycy pod koniec tygodnia pokazali mimo wszystko, że stać ich na dużą innowacyjność. Galaxy Mega to pierwszy nowoczesny smartfon, który będzie drogi, ciężki i jednocześnie nie zmieści się w kieszeni.

Złe wieści dla fanów projektu Google Glass. Rewolucyjne okulary mają coraz większe grono przeciwników, a zakaz wykorzystywania urządzenia wprowadziły już pierwsze kina czy kluby ze striptizem. Gadżet ma być zabroniony również dla kierowców, co właściwie mnie nie dziwi - okulary odwracające uwagę od drogi to ostatnia rzecz, której potrzebujemy, gdy prowadzimy po alkoholu.

Asus VivoTab Smart.
Asus VivoTab Smart.

Doniesienia o obniżkach cen zawsze witamy z entuzjazmem. Asus przecenił tym razem tablet ViviTab Smart z Windowsem 8, który kupić można już za 1699 złotych. Choć użytkowników nowego systemu Microsoftu przybywa więc dość powoli, błyskawicznie rośnie liczba producentów sprzętu, którzy go nienawidzą.

Czas płynie, a wojna między użytkownikami różnych platform mobilnych trwa w najlepsze. Amerykański instytut badawczy Raymond James postanowił zapytać klientów, jakiego systemu za żadne skarby nie chcieliby wykorzystywać na swoim smartfonie. Aż 71,4% ankietowanych wybrało odpowiedź: “nic nie zmusi mnie do kupna telefonu BlackBerry”. Niemal 30% użytkowników nie pamięta więc już, co oznacza termin BlackBerry.

Gadżet, który odróżnia hipstera od bezdomnego - smartfon iPhone - wkrótce może się doczekać tańszej wersji. Co więcej, ostanie doniesienia wskazują nawet na to, że będzie on udostępniany w różnych kolorach. Jak widać, wkrótce nie tylko nowe iPody mogą wyglądać na kopię Nokii Lumii.

Koncept kolorowych iPhone’ów 5S (fot. daily-i.com)
Koncept kolorowych iPhone’ów 5S (fot. daily-i.com)

Wyszukiwarkowy gigant nie tracił czasu. Firma zaprezentowała odświeżoną wersję Google Play, by lepiej promować nowe typy treści i swoje aplikacje mobilne. Z powiązanych wiadomości: Unia Europejska sprawdzi, czy Google wykorzystuje Androida do promowania własnych treści i aplikacji mobilnych.

Lubiane HTC nie ma w ostatnio zbyt wielu powodów do zadowolenia. Wyniki finansowe koncernu za pierwszy kwartał były najgorsze od wielu lat i po raz kolejny zawiodły oczekiwania akcjonariuszy. Niedługo HTC może zasłynąć jako pierwsza firma w historii, która tworzy coraz lepsze produkty i generuje przy tym coraz mniejsze zyski.

Sprzedaż pecetów spadła w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 13,9%. Więc to był dobry kwartał.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.