Samsung Galaxy S III w Polsce - ceny są...

Samsung Galaxy S III w Polsce - ceny są...24.05.2012 20:00
Samsung Galaxy S III - (nasz) hands on
Mateusz Żołyniak

Dzisiaj, o czym pisałem już na forum, rozpoczęła się przedsprzedaż modelu Galaxy S III w Play. Jakie są ceny smartfona u fioletowego operatora?

Dzisiaj, o czym pisałem już na forum, rozpoczęła się przedsprzedaż modelu Galaxy S III w Play. Jakie są ceny smartfona u fioletowego operatora?

Michał w jednym z wcześniejszych wpisów pisał, że Galaxy S III nie będzie tani. Według naszych przypuszczeń użytkownicy nawet za wersję o najmniejszej pojemności w podstawowej wersji mieliby płacić na wolnym rynku ponad 2700 zł. To dość dużo. Zwłaszcza gdy porówna się SGS III do poprzedników, którzy cechowali się świetnym stosunkiem ceny do oferowanych (największych na rynku) możliwości. Galaxy S II nie dość, że był najlepszym smartfonem jaki pojawił się w pierwszej połowie ubiegłego roku, to jeszcze był sporo tańszy od topowych produktów największego konkurenta - HTC.

W tym roku sytuacja jest już odmienna. Oczywiście wynika to z faktu, że Samsung jest świadomy siły marki Galaxy S, która była tworzona przez ostatnie lata. Południowokoreańskiemu producentowi udało się wyrobić topowym smartfonom opinię najlepszych Androidów, więc firma może być teraz pewna dobrego (a co najmniej zadowalającego) poziomu sprzedaży nowego SGS. Należy również pamiętać, że na cenę urządzenia wpływają nie tylko koszty związane z jego produkcją i testami, ale też z promocją i reklamą oraz marżą, a ta ostatnia w przypadku takiego hitu jak Galaxy S III może być dość wysoka.

Teraz gdy model trafił do oferty Play i pojawił się w pierwszych ofertach przedsprzedażowych polskich sklepów, można na chłodno przeanalizować cenę na polskim rynku (oraz porównać ją z ceną największego konkurenta, czyli HTC One X).

W ofercie na kartę, w której cena smartfona (teoretycznie) powinna odpowiadać wartości w wolnej sprzedaży, Galaxy S III kosztuje 2899 zł. Blisko 3000 zł za telefon Samsunga to naprawdę dużo, tym bardziej że One X w momencie wejścia na rynek kosztował 2699 zł. Z kolei w ofertach sklepów internetowych za nową Galaktykę Samsunga trzeba zapłacić co najmniej 2799 zł, a X w momencie premiery kosztował 2600-2700 zł. Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy pod uwagę weźmie się ceny w ofertach abonamentowych czy mixie. W przypadku większości z nich Galaxy S III jest średnio o 200 zł tańszy niż HTC One X. Jakie płyną z tego wnioski?

Po pierwsze może się okazać, że Play wynegocjował lepsze ceny hurtowe u Samsunga niż HTC, a co za tym idzie (i jest bardzo prawdopodobne), zamówił znacznie więcej egzemplarzy Galaxy S III niż One X. Tym samym operator może pozwolić sobie na niższe ceny sprzedaży smartfona w ofertach, skoro kupi go więcej osób (tym samym zwiąże się umową z siecią). Ba, Galaxy S III jest modelem, który tak jak iPhone musi być dostępny w ofercie danej sieci komórkowej i z pewnością przyciągnie rzeszę klientów.

Po drugie, polska cena telefonu w dużej mierze zależy do kursu euro, a Samsung celowo zwleka z jej ujawnieniem, aby przelicznik był jak najbardziej korzystny. Szkoda, że najprawdopodobniej nie potwierdzą się wypowiedzi przedstawicieli polskiego oddziału, którzy sugerowali, że producent będzie starał się, aby cena nie przekroczyła 2500 zł. Centrala mocno wierzy w sukces telefonu, a kampanie marketingowe wspierające sprzedaż będą z pewnością ogromne, skoro operatorzy na całym świecie zamówili aż 9 mln egzemplarzy.

2800 zł w wolnej sprzedaży w momencie premiery za wersję 16 GB to moim zdaniem za dużo i pozostaje mieć nadzieję, że ceny szybko spadną. Szansa jest na to ogromna, bo jak wspomniałem, wcześniej model będzie dostępny u wszystkich operatorów. Co więcej, najprawdopodobniej ceny Galaxy S III w Orange i T-Mobile będą niższe niż w sieci Play, która od jakiegoś czasu postanowiła zaprzestać walki na ceny smartfonów (czyt. dokładania do interesu).

Należy również pamiętać, że jako globalni operatorzy Orange i T-Mobile mogą wynegocjować dużo lepsze ceny hurtowe niż pojedynczy polski operator (co podkreślił ostatnio Wojtek Jabczyński podczas naszej rozmowy). Biorąc pod uwagę, że w najdroższej ofercie Play nowy SGS kosztuje 650 zł, u konkurencji jego przypuszczalna cena będzie dużo niższa. Jednak oferty za 1 zł nie oczekiwałbym w taryfach dla klientów indywidualnych. Ogólnie w abonamentach można chyba liczyć na około 200-300 zł mniejsze ceny dla porównywalnych ofert.

Co za tym idzie, spodziewałbym się bardzo szybkiego przesycenia serwisów aukcyjnych egzemplarzami Galaxy S III, jak obecnie choćby Lumiami Nokii (można je np. na Allegro kupić za połowę sugerowanej ceny sklepowej). Jest więc wielce prawdopodobne, że z produktem Samsunga będzie bardzo podobnie, a jego koszt w Polsce spadnie również w sklepach.

Źródło: play • ceneo • własne

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.