Samsung po raz kolejny zarobił miliardy. iPhone 5 pokrzyżuje mu plany?

Samsung po raz kolejny zarobił miliardy. iPhone 5 pokrzyżuje mu plany?05.10.2012 18:00
Galaxy S III. Fot. Sham Hardy (lic. BY-SA)
Adrian Nowak

Można oskarżać Samsunga o to, że "wynalazł urządzenia Apple", jednak jednego nie można mu odmówić: potrafi na swoim sprzęcie zarabiać gigantyczne pieniądze. Trzeci kwartał fiskalny firma zakończyła z zyskiem 7,3 miliarda dolarów. Jest to rekordowy wynik, ale następne tygodnie nie będą łatwe dla koreańskiego producenta.

Przyznam, że gdy pierwszy raz zobaczyłem Samsunga Galaxy S III, byłem nieco zdziwiony. To nie był smartfon, który szedłby śladami iPhone'a. Tam, gdzie u Apple'a pojawiły się ostrzejsze krawędzie, u Samsunga znajdowały się obłe kształty. Jestem użytkownikiem Androida, więc przez sympatię pominę już kwestię plastikowej obudowy... Samsung pokazał wreszcie coś innego niż Apple i... nie zawiódł się.

[solr id="komorkomania-pl-131212" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5354,wedlug-nokii-iphone-5-symbolizuje-szarobura-rzeczywistosc-czas-na-zmiany-wideo" _mphoto="lumia-920-reklama-131212-aab2758.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2768[/block]

W kwartale fiskalnym, który trwał od początku lipca do końca września, mobilny oddział firmy prawdopodobnie podwoił zyski - podaje agencja Reuters (choć szczegółowy raport udostępniony zostanie dopiero 28 października). Łącznie smartfony odpowiadały więc za dwie trzecie wszystkich zysków azjatyckiego koncernu.

Galaxy na fali. iPhone 5 to jej koniec?

Samsungowi udało się w trzy miesiące dostarczyć do sklepów ponad 58 milionów smartfonów (z czego ponad 20 milionów to modele Galaxy S III). Dla porównania warto podać, że Apple w ubiegłym kwartale zdołał sprzedać tylko 26 milionów iPhone'ów - mniej niż prognozowano. Różnica jest więc kolosalna, choć następne trzy miesiące mogą wyglądać już zupełnie inaczej.

Co tu dużo mówić, iPhone 4 oraz 4S znane były na rynku już od bardzo dawna i choć wciąż cieszyły się niemałym powodzeniem, w ostatnim czasie nie były już raczej propozycją dla najbardziej wymagających użytkowników. LTE, większy ekran, szybszy procesor, udoskonalony aparat to główne zalety iPhone'a 5, który - zgodnie z oczekiwaniami - już teraz okazał się hitem sprzedażowym. Jak zauważa cytowany przez Reutersa analityk Byun Han-joon z  KB Investment & Securities:

Największym zagrożeniem dla Samsunga jest konkurencyjna linia produktów iPhone 5. Ze względu na to, że smartfony odpowiadają za większość ich zysków, jeden zły krok może prowadzić do strat w całej grupie Samsunga.

Bez wątpienia korzystną informacją dla Samsunga jest fakt, że nowy iPhone wielu użytkowników po prostu zawiódł. Wcale nie chodzi o łatwo rysującą się obudowę albo wpadkę z mapami. Większy ekran czy nawet wsparcie dla LTE to po prostu elementy, które już dawno miała konkurencja, w tym Galaxy S III. Czy jednak fanów firmy Apple'a te techniczne kwestie zniechęcą do zakupów? Myślę, że ani trochę.

Stąpanie po kruchym lodzie

Wyniki za czwarty kwartał będą zależały od tego, jak Samsung poradzi sobie z oddaleniem zagrożeń związanych z procesami sądowymi między nim a firmą Apple.

Samsung ma jednak również inne problemy na horyzoncie. Już teraz widać, że firma mniej zarobiła np. na produkcji podzespołów. Ceny pamięci DRAM, których azjatycki gigant jest jednym z największych producentów, spadły o kilkanaście procent tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Dodatkowe spowolnienie może być spowodowane również niepewną sytuacją ekonomiczną na świecie.

Naiwnie byłoby sądzić, że Samsung nie widzi wspomnianych wcześniej zagrożeń. Co jednak z nimi zrobi? Z pewnością duże nadzieje pokładane są w urządzeniu Galaxy Note II, które jest połączeniem smartfona i tabletu (przede wszystkim ze względu na duży ekran). Na razie Apple nie ma urządzenia takiej klasy, choć dobrze pamiętać o plotkach dotyczących zbliżającej się premiery mniejszego iPada. Ostatecznie sukces Samsunga w dużej mierze zależy przecież właśnie od potknięć konkurentów.

Źródło: SamsungReutersBBC

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.