Samsung w opałach – czy dominacja giganta właśnie się kończy?

Samsung w opałach – czy dominacja giganta właśnie się kończy?22.12.2014 09:16
Źródło zdjęć: © TheDroidGuy
Marek Pruski

Ten rok okazał się być dla Samsunga bolesny. Nie jest to może jeszcze obdzieranie ze skóry, ale z Korei Południowej słychać emocjonalne - Auć…

Samsung pozostaje w czołówce producentów smartfonów, jednak w tym roku sprzedaż ma tendencję spadkową. I to dosyć znaczną. W 3 kwartale tego roku udział w sprzedaży obniżył się z 32% do 24,4% względem ubiegłego roku (Dane: Gartner).

Źródło zdjęć: © Gartner (Grudzień 2014)
Źródło zdjęć: © Gartner (Grudzień 2014)

Koreański producent wciąż jest liderem i jego pozycja jest bezpieczna, niemniej jednak konkurencja rośnie w siłę. Należą do niej 3 chińskie marki oraz Gigant z Cupertino.

Na drugim miejscu jest Apple, które w tym roku sprzedało rekordową ilość iPhone’ów. Tylko w pierwszy weekend nabywców znalazło 10 milionów smartfonów. Pomimo to, Samsung wciąż posiada radykalnie większy udział. Top 5 zamykają od góry Huawei, Xiaomi, oraz Lenovo.

Przykład Xiaomi zasługuje tutaj na szczególną uwagę. Firma wystartowała w 2010 roku i trzeba przyznać, że idzie jak burza. W 2011 sprzedała 5,7 mln urządzeń. Liczba ta wzrosła do 18,7 mln w 2013 roku. W 2014 będzie jeszcze lepiej. Tylko w trzecim kwartale na rynek trafiło 15,7 mln urządzeń.

Xiaomi Mi 4 demo

Wróćmy jednak do Samsunga. Wytworzyć kilkadziesiąt modeli to jedno, a sprzedać je – to drugie. Mówi się, że każdy kolejny smartfon tego producenta to odgrzewany kotlet sprzed tygodnia. Taki „syndrom kablówki” odrzuca konsumentów. Dlatego w 2015 roku Samsung ma zmienić strategię produktową. Liczba modeli ma zostać zredukowana o 30%. Większy nacisk zostanie także położony na jakości wykonania i doborze materiałów.

Metalowa ramka to dobry sposób na przykucie uwagi - Samsung Galaxy A5, Źródło zdjęć: © GSMArena.com
Metalowa ramka to dobry sposób na przykucie uwagi - Samsung Galaxy A5
Źródło zdjęć: © GSMArena.com

Dowodem na ucieczkę od - przysłowiowego już - plastiku mają być modele serii Galaxy takie jak A3, A5 czy Alpha. Rzekomo nowy Galaxy S6 ma mieć metalową obudowę typu unibody. Podobno przyspieszona zostanie jego premiera. Może odbyć się już na CES 2015.

Do niedawna liderów było 2 – Samsung i Apple. Dziś wybór nie jest tak oczywisty, oferta innych producentów jest coraz lepsza, a rynek jest na tyle dojrzały, że coraz trudniej się na nim wyróżnić. Usuwanie nierentownych usług, zmniejszenie liczby modeli – to wyraźne sygnały że strategia firmy się zmienia. Samsung przygląda się kosztom i większą wagę przywiązuje do jakości. Jest liderem, więc raczej nie możemy spodziewać się powrotu do strategii sprzed lat, czyli niezłej jakości za rozsądne pieniądze. Jednak z pewnością pojawią się ciekawsze od obecnych linie produktów i rozwijane będą nowe ścieżki takie jak np. Tizen.

Wracając do pytania w tytule - czy Samsung jest w opałach? Trzeba być ostrożnym z takimi sądami. Jest raczej pewnie, że czas dużych wzrostów rok do roku firma ma już za sobą. Wyniki z ostatnich kwartałów dają jednak do myślenia. Być może jednak zainicjują zmianę, w efekcie której powstaną lepsze produkty.

Źródło:PhoneArena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.