Na IFA 2015 zabrałem 1 kabel do ładowania różnych urządzeń. Na IFA 2016 muszę zabrać 3

Na IFA 2015 zabrałem 1 kabel do ładowania różnych urządzeń. Na IFA 2016 muszę zabrać 330.08.2016 13:54
Prawo autorskie: mikkimike / 123RF Zdjęcie Seryjne

USB typu C - standard, który ma zakończyć problemy z kablami paradoksalnie jest początkiem moich problemów z kablami.

Dawniej na wyjazdy (służbowe czy to prywatne) zabierałem w zasadzie tylko kable micro USB, którymi ładowałem wszystkie mobilne gadżety - od telefonów i tabletów, przez aparaty cyfrowe aż po smartwatche. Nadchodzące targi IFA 2016 to pierwszy wypad, na który będę musiał zabrać aż trzy różne kable (lub przejściówki):

  • micro USB - bezlusterkowiec, ładowarka do zegarka Gear S2, słuchawki oraz Xiaomi Mi Power Bank 16000 mAh (go też trzeba przecież ładować);
  • USB-C - Galaxy Note7 oraz kamerka LG 360 Cam;
  • Lightning - iPad mini 2.

Nie wspominam już nawet o kablu zasilającym do MacBooka Air.

Teoretycznie bez iPada mógłbym się obejść, bo Note7 może go zastąpić. W praktyce jednak na takich wypadach bardzo się przydaje, sięgam po niego np. gdy muszę szybko doładować telefon i nie chcę go w tym czasie używać, żeby ładował się szybciej.

Nawet gdybym zresztą zrezygnował z iPada, wciąż musiałbym targać dwa rodzaje kabli, bo jest dość kłopotliwe. Co prawda do Note'a 7 producent dorzuca adapter, ale żonglowanie przejściówkami jest niewiele wygodniejsze.

Kabel USB C
Kabel USB C

Przyczyną wszystkich problemów jest USB C, którego największą zaletą jest przecież uniwersalność (takie złącze umożliwia nawet ładowanie notebooków). Co mi jednak po uniwersalności, gdy producenci sprzętu podchodzą do nowego standardu jak pies do jeża.

Najgorsze jest to, że żaden producent nie jest w 100 proc. konsekwentny

Co z tego, że nowe MacBooki mają USB-C, jeśli do iPhone'ów i iPadów Apple wciąż pakuje złącze Lightning. Co z tego, że Note7 ma USB-C, jeśli większość nawet tegorocznych urządzeń Samsunga ma micro USB.

Popularyzacja USB typu C związana będzie z bolesnym okresem przejściowym - tego uniknąć się nie da. Szkoda tylko, że producenci korzystający na zmianę z kilku standardów niepotrzebnie ten okres wydłużają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.