Kolejne usługi Apple'a trafiają do Polski jedna po drugiej. Czyżby gigant miał poważniejsze plany odnośnie naszego rynku?

Kolejne usługi Apple'a trafiają do Polski jedna po drugiej. Czyżby gigant miał poważniejsze plany odnośnie naszego rynku?13.06.2018 11:05

Na polskim rynku wylądowała aplikacja Wsparcie Apple'a, która skierowana jest do użytkowników sprzętu z logo nadgryzionego jabłka. To nie koniec nowości przygotowanych dla mieszkańców naszego kraju.

Wsparcie Apple - aplikacja już w Polsce

Wsparcie Apple to aplikacja, która - wbrew pozorom - skierowana jest nie tylko do mniej zaawansowanych użytkowników.

Z poziomu apki można m.in.:

  • wyświetlić listę spiętych z kontem Apple'a urządzeń oraz sprawdzić, kiedy mija okres gwarancyjny;
  • wyświetlić listę najbliższych autoryzowanych punktów serwisowych, sprawdzić dostępne terminy i umówić się na oddanie urządzenia do naprawy;
  • umówić się na rozmowę telefoniczną z konsultantem;
  • uzyskać dostęp do artykułów opisujących funkcje urządzeń Apple'a;
  • zapoznać się z poradnikami pomagającymi rozwiązać najczęstsze problemy z poszczególnymi urządzeniami.

Z poziomu aplikacji można uzyskać dostęp do setek artykułów, z których wszystkie zostały w całości spolszczone.

Użytkownicy, którzy dopiero zaczynają przygodę z iUrządzeniami, znajdą we Wsparciu Apple masę wskazówek, ale również starzy wyjadacze powinni tę apkę zainstalować. To prawdopodobnie najprostszy sposób, by sprawdzić, kiedy upływa gwarancja wszystkich używanych produktów czy umówić się na wizytę w serwisie.

Apple spolszczył też artykuły w sekcji Dziś w App Storze

Przed kilkoma tygodniami chwaliłem Apple'a za stworzenie sekcji Dziś w swoim sklepie z aplikacjami. App Store wita mnie nie zestawem nic mi niemówiących ikon, lecz artykułami, poradnikami i przeglądami przygotowanymi przez żywych ludzi. Dzięki temu co rusz odkrywam nowe apki.

Dla niektórych sporym minusem było to, że wszystkie treści prezentowane były w języku angielskim, ale kilka dni temu się to zmieniło. Apple przygotował polskie wersje wszystkich artykułów.

Apple Pay zmierza do Polski

W maju Tim Cook oficjalnie potwierdził, że długo oczekiwana usługa płatnicza Apple Pay wkrótce zadebiutuje w Polsce.

Oficjalnie żadna konkretna data nie padła, ale - jak dowiedział się serwis Cashless - mowa o 18 lub 19 czerwca. Jako pierwsi z nowej usługi będą mogli ponoć korzystać klienci banków Alior, BZ WBK, Getin oraz mBank.

Jeśli termin się potwierdzi, będzie to trzeci tydzień z rzędu, gdy jakaś usługa Apple'a trafia do Polski.

Czy to część jakiegoś większego planu?

W ostatnim czasie gigant przywlekł nad Wisłę zaskakująco dużo mniej lub bardziej istotnych usług. Do wyżej wymienionych przykładów możemy dorzucić asystenta pasa ruchu, który został dodany do polskich Map Apple w kwietniu.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że dawniej Apple traktował nas jak kraj trzeciego świata. Jeszcze w maju 2017 roku za aplikacje w App Storze musieliśmy płacić w euro. Złotówki zostały wprowadzone raptem rok temu.

Dodatkowo wszystkie produktu pojawiały się u nas ze sporym opóźnieniem względem premiery w USA, Wielkiej Brytanii czy Niemczech. W 2014 roku na iPhone'a 6 czekaliśmy 5 tygodni. Rok później iPhone 6s pojawił się u nas po 2 tygodniach. W 2016 poślizg z premierą iPhone'a 7 był już tylko tygodniowy. Ubiegłoroczny iPhone X wylądował natomiast nad Wisłą w dniu globalnej premiery.

Wygląda więc na to, że Apple powoli, aczkolwiek sukcesywnie zaciera różnice w jakości usług między Polską a krajami zachodnimi. Dotyczy to zresztą nie tylko naszego kraju, bo w ostatnich miesiącach sporo nowości zawitało także do Czech czy na Ukrainę.

Tak czy inaczej, gigant wciąż ma co robić, bo jeszcze sporo usług Apple'a nie działa w Polsce. Kto wie, może Siri w końcu zacznie mówić w naszym języku?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.