Który z zaprezentowanych na MWC 2016 flagowców może sprzedawać się najlepiej?

Który z zaprezentowanych na MWC 2016 flagowców może sprzedawać się najlepiej?29.02.2016 13:22
Xiaomi Mi 5
Źródło zdjęć: © Xiaomi
Konrad Błaszak

Kilka dni temu, na targach MWC w Barcelonie zaprezentowano kilka flagowców i każdy z nich trafi prawdopodobnie do milionów klientów. Który okaże się najpopularniejszy?

Samsung będzie sprzedawać się najlepiej?

Oczywiście w takiej klasyfikacji mocnym graczem o miano lidera jest Samsung. Jak informuje MyDrivers, seria Galaxy S6 w pierwszych trzech miesiącach trafiła do 15,8 milionów klientów, a Galaxy S4 do 15,2 mln osób. Warto również przypomnieć, że model S5 kupiło 10 mln osób już po 25 dniach od premiery na półkach sklepowych (S6 zajęło to ponad miesiąc).

Te liczby robią wrażenie, a według tego samego źródła w pierwszych 3 miesiącach zostanie wyprodukowanych 17,2 mln smartfonów nowej serii S7. 5 mln urządzeń ma powstać w lutym, 7,7 mln w marcu i 4,5 mln w kwietniu. Tym razem Koreańczycy spodziewają się większego zainteresowania wersją Galaxy S7 edge, dlatego zostanie wyprodukowanych 9,9 mln smartfonów z zagiętym ekranem i 7,3 mln zwykłych wersji (stosunek 6:4). To robi wrażenie, ale...

Xiaomi może być dużo lepsze!

W przypadku Xiaomi Mi 5 nie wiadomo ile zostanie wyprodukowanych smartfonów, ale MyDrivers podaje, że w w przedsprzedaży zarezerwowano już ponad 14,4 mln urządzeń. Ponadto według was jest to najlepszy smartfon z tegorocznych targów MWC.

Xiaomi Mi5 - liczba zamówień, Źródło zdjęć: © kkj.cn via news.mydrivers.com
Xiaomi Mi5 - liczba zamówień
Źródło zdjęć: © kkj.cn via news.mydrivers.com

Oczywiście to są tylko rezerwacje, więc liczba osób, które zdecydują się na zakup może być dużo mniejsza. Poza tym kolejnym problemem jest to, że Xiaomi sprzedaje swoje smartfony partiami i nie wiadomo jak duża będzie pierwsza z nich. Wiele wyjaśni się już jutro - 1 marca - ponieważ to właśnie wtedy ten model trafi do sprzedaży. Możliwe, że Chińczycy nie będą w stanie stworzyć w ciągu 3 miesięcy takiej liczby urządzeń i to samsung będzie sprzedawać się lepiej. Oczywiście, gdyby to się udało, to Xiaomi mogłoby znacząco przeskoczyć Koreańczyków. Wystarczy przypomnieć, że już nie raz osiągali spektakularne rekordy sprzedaży, a ogólne wyniki za rok poprzedni były poniżej oczekiwań, więc zapewne teraz dołożą wszelkich starań, żeby przekroczyć barierę 100 mln smartfonów.

Co z LG G5?

Druga z koreańskich firm nigdy nie sprzedawała tylu telefonów co Samsung, ale model G5 jest ze względu na wymienne moduły bardzo odważny, a nawet rewolucyjny. Czytając uważnie komentarze w sieci można było zauważyć, że wielu osobom już się przejadło pokazywanie ciągle "takich samych, tylko trochę lepszych urządzeń" i smartfon LG mógłby być ideałem właśnie dla nich. Niestety analitycy sądzą zupełnie inaczej.

LG G5, Źródło zdjęć: © LG
LG G5
Źródło zdjęć: © LG

Jak można przeczytać na Wall Street Journal, przewidywana sprzedaż LG G5 wyniesie 10 milionów sztuk. Będzie to ogólny wynik tego modelu i chociaż ma on być rekordowy dla Koreańczyków, tak przy powyższych firmach nie robi już takiego wrażenia. Analityk Jefferson Wang twierdzi, że taki rezultat uda się uzyskać tylko jeśli LG przyłoży się do marketingu swojego produktu. Moim zdaniem bardzo istotny będzie również duży wybór dodatkowych modułów (również firm trzecich) oraz ich cena. Jeśli będą one zbyt drogie to wątpię, żeby ludzie chcieli takiej rewolucji na rynku smartfonów.

Król jest tylko jeden, a imię jego Jabłko

Można nie lubić Apple'a, ale nie można im odmówić skuteczności w sprzedaży swoich smartfonów. Modele 6s już w pierwszy weekend trafiły do 13 milionów klientów. Samsung chce sprzedać 17 mln w ciągu 3 miesięcy, Apple sprzedaje 13 mln w ciągu 3 dni. To nie wymaga dłuższego komentarza.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.