Całe HTC ma mniejsze przychody niż Apple ze słuchawek. Fatalny 2019 rok

Całe HTC ma mniejsze przychody niż Apple ze słuchawek. Fatalny 2019 rok

Całe HTC ma mniejsze przychody niż Apple ze słuchawek. Fatalny 2019 rok
Źródło zdjęć: © HTC
Jan Domański
08.01.2020 14:20, aktualizacja: 08.01.2020 16:22

Tajwańczycy z HTC opublikowali raport finansowy z zeszłego roku. Od lat dziennikarze straszą upadkiem firmy i coraz gorszą kondycją, ale 2019 był naprawdę fatalny. Zmniejszenie liczby premier czy koncentracja na niższej półce wcale nie poprawiły sytuacji.

Najnowszy raport finansowy HTC za 2019 rok nie napawa optymizmem. To nie pierwszy raz, kiedy firma ma gorsze wyniki niż wcześniej, ale załamanie jest ogromne. Obniżenie o 57 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Przychody wyniosły jedynie 333 mln dolarów. To niewiele jak na globalnego producenta smartfonów i urządzeń VR.

Apple w dwa tygodnie przebija roczny wynik HTC samymi AirPodsami

W szerszym ujęciu, jak zaznacza techcrunch, pieniędzy jest aż o 87 proc. mniej niż w 2017 roku. Już w tamtym czasie HTC wiodło się dużo gorzej, ale 2 miliardy dolarów, to znacząco więcej niż 333 miliony. Na swoim Twittrze Tim Culpan z Bloomberga zauważył, że to mniej niż przychody ze słuchawek AirPods dla Apple. Ale nie przez cały 2019 rok, a nawet dwa tygodnie!

HTC miało skupić się bardziej na VR i wydawać mniej smartfonów. Taka strategia wcale nie przyniosła sukcesu. Wskrzeszenie starszej lubianej serii Wildfire czy nadzieje pokładane w niższym segmencie smartfonów nie przyczyniły się do zwiększenia przychodów.

W 2019 nie było nawet HTC U13+

Na domiar złego w 2019 roku HTC nie pokazało następcy flagowego HTC U12+, na którego mogłoby czekać pozostałe, już znacznie węższe niż niegdyś grono sympatyków marki. Takich telefonów sprzedaje się mniej, ale marże są na nich zauważalnie większe.

Ciężko powiedzieć, co teraz stanie się z HTC. Firma planowała nowe segmenty jak VR i pójście w stronę 5G (niekoniecznie samymi smartfonami). Już wiele razy czytaliśmy, że HTC upadnie w najbliższym czasie, ale jak widać, mimo fatalnej sytuacji, firma ciągle utrzymuje się na rynku.

Znając tamte historie, niekoniecznie koniec nastąpi w 2020 roku, jeszcze nie wróżymy takiego obrotu spraw. Jednak ewentualny upadek bądź przejęcie przez inny podmiot jest coraz bliższe. No chyba, że firma w końcu odbije się od dna, ale nawet dobry pomysł przy niewielkich środkach na badania i promocję nie musi być gwarancją sukcesu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)