Co dalej z DVB‑H? Czy Cyfrowy Polsat uratuje sytuację?
Mobilna telewizja DVB-H nie ma u nas szczęścia. Problemy zaczęły się, zanim usługa w ogóle wystartowała, później nie wzbudzała większego zainteresowania. Czy przejęcie Info-TV-FM przez Cyfrowy Polsat, mający spore doświadczenie w usługach TV, zmieni tę niezbyt optymistyczną sytuację?
31.10.2011 | aktual.: 31.10.2011 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Udziały spółki Info-TV-FM zmieniają właściciela - kupuje je Cyfrowy Polsat
Przedwczoraj, 28 października, zawarta została wstępna, warunkowa umowa sprzedaży udziałów operatora "telewizji w komórce" DVB-H. Wartość transakcji obejmującej 100% udziałów to prawie 29 milionów złotych.
Umowa jest warunkowa, co oznacza, że Cyfrowy Polsat zostawił sobie niewielką furtkę - może wycofać się z transakcji, gdyby straciła ona finansowy sens. Stałoby się tak na przykład w sytuacji, jeśli w terminie 7 dni od daty zamknięcia nastąpiłaby istotna zmiana decyzji rezerwacyjnej, tj. uchylenie albo cofnięcie decyzji rezerwacyjnej. Ryzyko jest jednak stosunkowo niewielkie, można więc zakładać, że Info-TV-FM faktycznie zmieni właściciela.
Co to oznacza dla przyszłości telewizji DVB-H?
NFI Magna Polonia poinformowała w komunikacie, że Info-TV-FM zawarła z Cyfrowym Polsatem umowę serwisową o świadczenie usługi emisji sygnału multipleksu w celu hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych, w tym rozprowadzania programów radiofonicznych i telewizyjnych. Temat rozwoju mobilnej TV będzie więc najwyraźniej kontynuowany na bazie doświadczenia Cyfrowego Polsatu, co nieźle rokuje na przyszłość.
Czy nowy właściciel udziałów ma konkretne plany?
Sam zakup udziałów - wbrew pozorom - jeszcze o niczym nie świadczy. Cyfrowy Polsat nabył je za bardzo korzystną cenę, więc nawet w przypadku porażki przedsięwzięcia tragedii nie będzie. Można więc pozwolić sobie na eksperyment i sprawdzić, czy dotychczasowe doświadczenie Cyfrowego Polsatu pomoże w pchnięciu naprzód rozwoju DVB-H.
Telewizja mobilna jako samodzielna usługa ma powodzenie niemal zerowe. Być może jednak po połączeniu ofert i możliwości poszczególnych marek należących do wspólnej grupy kapitałowej z DVB-H uda się zrobić interesujące i pożądane uzupełnienie palety usług?
Źródło: NFI