Nowe iPhone'y będzie można... subskrybować. Chcę coś takiego u innych producentów!

Strona głównaNowe iPhone'y będzie można... subskrybować. Chcę coś takiego u innych producentów!
10.09.2015 07:41
iPhone 6s
iPhone 6s
Źródło zdjęć: © Apple
Konrad Błaszak
Konrad Błaszak

Oglądając wczoraj konferencję Apple'a - delikatnie mówiąc - nie byłem porażony nowościami, a bardziej odhaczałem plotki i przecieki jakie już jakiś czas temu pojawiły się w sieci. Tylko w jednym momencie moja uwaga w całości była poświęcona temu wydarzeniu, gdy mówiono o corocznym programie wymiany iPhone'ów na nowe.

Wczorajsza konferencja przyniosła trochę nowości, ale niemal wszystko było wiadomo już wcześniej, zarówno w przypadku iPada Pro jak i nowych iPhone'ów 6s. Mimo tego muszę przyznać, że udało się Apple'owi mnie zaskoczyć i to bardzo pozytywnie. Na plus zdecydowanie wyróżnia się "iPhone Upgrade Program", czyli usługa, dzięki której po regularnym płaceniu abonamentu może można wymienić smartfona na nowy model.

Zasady działania są bardzo proste. Wystarczy zakupić iPhone'a 6a lub 6s Plus, zapisać się do tego programu i po roku oddać swój telefon, dostając w zamian zupełnie iPhone'a 7 (lub jakkolwiek będzie się nazywał). Apple jak żaden inny producent jest pod względem czasu premier nowych smartfonów przewidywalny do bólu, więc wiadomo, że po 12 miesiącach w kieszeni wyląduje kolejna generacja. Ponadto abonament ten uwzględnia także ulepszony program AppleCare+, która rozszerza czas gwarancji do dwóch lat (co akurat nie jest potrzebne), umożliwia dwukrotną naprawę urządzenia, gdy zostanie coś zniszczone w czasie użytkowania w zamian za stałą opłatę serwisową oraz daję dostęp do fachowej pomocy technicznej przez cały czas.

Ceny prezentują się oczywiście różnie i zależą od modelu oraz konkretnej wersji pojemności (oczywiście po roku dostanie się wariant z tej samej półki).

  • iPhone 6s (16 GB) - 32,41$ miesięcznie (122 zł miesięcznie x 12 = 1464 zł)
  • iPhone 6s (64 GB) - 36,58$ miesięcznie (138 zł miesięcznie x 12 = 1656 zł)
  • iPhone 6s (128 GB) - 40,75$ miesięcznie (153 zł miesięcznie x 12 = 1836 zł)
  • iPhone 6s Plus (16 GB) - 36,58$ miesięcznie (138 zł miesięcznie x 12 = 1656 zł)
  • iPhone 6s Plus (64 GB) - 40,75$ miesięcznie (153 zł miesięcznie x 12 = 1836 zł)
  • iPhone 6s Plus (128 GB) - 44,91$ miesięcznie (169 zł miesięcznie x 12 = 2028 zł)
Ceny iPhone'ów 6S w 2-letnim abonamencie
Ceny iPhone'ów 6S w 2-letnim abonamencie

Patrząc na ceny tych smartfonów w abonamentach oraz doliczając wartość AppleCare+ (99 dolarów) śmiało można stwierdzić, że jest to bardzo atrakcyjna usługa. Nie dość, że niemal nie trzeba martwić się o smartfona dzięki rozszerzonej gwarancji, to jeszcze co roku dostaje się nowy model zostawiając aktualny. Świetna propozycja dla osób, którym po wymienia smartfona nie chce bawić się w wymienianie starego.

Niestety program tak będzie działać tylko w Stanach Zjednoczonych, ale patrząc na niego zastanawia mnie jedna kwestia...

Czemu takie usługi nie są powszechne?

Z punktu widzenia konsumenta jest to usługa bardzo wygodna, bo płaci za iPhone'a raz, a potem tylko płaci kilkadziesiąt dolców miesięcznie i nie martwi się niczym. Apple natomiast może odzyskanego iPhone'a sprzedać ponownie jako refabrykowanego. Istotniejsze jest to, że dostaje coś dużo cenniejszego - wiernego klienta. Jeśli chodzi o tego producenta to przywiązanie do marki i tak jest na dość dużym poziomie, ale firmy tworzące urządzenia z Androidem czy Windows Phone'em powinny pomyśleć nad czymś takim.

Jeśli w Polsce, któryś z producentów smartfonów na Androidzie wprowadziłby takie rozwiązanie, a ja ufałbym mu na tyle, że bez wahania wziąłbym jego następnego smartfona, to wykupienie tego abonamentu byłoby dla mnie oczywiste. Wprowadziłbym tylko jedną poprawkę i umożliwił wymianę smartfona co dwa lata, ponieważ to właśnie najczęściej po takim okresie ludzie zmieniają swoje urządzenia.

Dla mnie Apple pozamiatało tym rozwiązaniem i jeśli klienci będą o tym należy informowani (a zapewne będą) to następna generacja urządzeń Apple może być pewnym produktem dla kilku milionów osób jeszcze na długo przed premierą. Można narzekać na nowe urządzenia, ale marketing i zatrzymanie u siebie klienta specjaliści z Cupertino mają opanowane do perfekcji.

Źródło: Apple via neowin.net

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)