Tak się kończą marketingowe bajki. Oto pierwsze okulary OPPO, które trafią do sprzedaży

Tak się kończą marketingowe bajki. Oto pierwsze okulary OPPO, które trafią do sprzedaży

Tak się kończą marketingowe bajki. Oto pierwsze okulary OPPO, które trafią do sprzedaży
Miron Nurski
14.12.2021 13:25, aktualizacja: 06.03.2024 22:15

OPPO pokazało swoje pierwsze konsumenckie okulary rozszerzonej rzeczywistości. Prezentują się dużo mniej imponująco od tych niekonsumenckich, pokazanych rok wcześniej.

OPPO co roku organizuje imprezę INNO Day, podczas której prezentowane są jej nowe technologie. Tym razem firma zmieniła nieco jednak formę tego wydarzenia.

Dotychczas Chińczycy mieli w zwyczaju chwalić się głównie konceptami i prototypami. Podczas INNO Day 2020 mogliśmy zobaczyć chociażby okulary OPPO AR Glass, które miały nakładać na rzeczywistość wirtualne, trójwymiarowe obiekty.

Koncepcyjne okulary OPPO AR Glass 2021
Koncepcyjne okulary OPPO AR Glass 2021

Co prawda OPPO AR Glass nie były przeznaczone do sprzedaży, ale prezentację prototypu urządzenia i tak można uznać za postęp względem imprezy INNO Day 2019. Wówczas OPPO pokazało film z odrealnioną wizją przyszłości, w której rządzą hologramy.

Jeśli pomysły OPPO rozpaliły waszą wyobraźnię, pora na kubeł zimnej wody. Tym razem Chińczycy pokazali produkt, który są w stanie wprowadzić na rynek.

OPPO Air Glass to inteligentny monokl

Urządzenie jest dwuczęściowe i składa się z oprawki zakładanej na twarz oraz modułu, który skrywa całą elektronikę i przyczepiany jest do oprawek magnetycznie.

OPPO Air Glass | OPPO INNO DAY 2021

OPPO Air Glass mają niewielki projektor, który rzuca obraz na soczewkę znajdującą się przed okiem użytkownika. Generowane treści są monochromatyczne i dwuwymiarowe. W przeciwieństwie do Nreal Light, obraz nie jest precyzyjnie nakładany na obiekty znajdujące się dookoła, lecz po prostu zawieszony w przestrzeni.

Okulary mogą wyświetlać powiadomienia, pogodę, kalendarz, nawigację i dane zdrowotne, a także pełnić funkcję promptera i tłumacza. Można je obsługiwać za pomocą dotyku i głosu, a - po sparowaniu z zegarkiem OPPO Watch 2 - także ruchów dłoni.

Obraz

Akcesorium OPPO Air Glass ma trafić do sprzedaży w Chinach w pierwszym kwartale 2022 roku. Do działania wymagać będzie telefonu OPPO z systemem ColorOS 11 lub nowszym.

Doceniam, że OPPO wreszcie zaczęło pokazywać konsumenckie produkty

Wielokrotnie pisałem na łamach Komórkomanii, że nie znoszę idei żonglowania konceptami i prototypami, bo takie podejście przekłada się na wygórowane oczekiwania konsumentów i psucie rynku. A OPPO przez lata budowało swój marketing na produktach, które nie istnieją.

Patrząc na OPPO Air Glass ciężko oprzeć mi się wrażeniu, że Chińczycy wpadli we własne sidła. Nawet jeśli będą to bardzo udane okulary, i tak można poczuć zawód, gdy firma raz pokazuje wypasione hologramy, a 2 lata później wprowadza na rynek urządzenie do wyświetlania zielonych napisów.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)