5 zmian, które sprawiłyby, że Pixel 3 byłby ciekawszym smartfonem

5 zmian, które sprawiłyby, że Pixel 3 byłby ciekawszym smartfonem10.10.2018 13:16
Google Pixel 3 XL
Mateusz Żołyniak

Wydawałoby się, że Google mógłby być firmą, która bierze czynny udział w wyznaczaniu trendów na rynku mobilnych, ale wiele z tego nie wychodzi. Pixel 3 i Pixel 3 XL to prawdopodobnie najmniej ekscytujące smartfony z wyższej półki jakie pojawiły się w 2018 roku. Szkoda. Tym bardziej, że nie trzeba było wiele, by sprawić, żeby smartfony były o wiele bardziej interesującymi produktami.

Pixele 3 sporą część użytkowników mogą odrzucać samym wyglądem, a do tego wydają się jedynie nieco ulepszonymi wersjami poprzedników pod kątem sprzętowym. Gigant z Mountain View tworząc kolejną generację swoich smartfonów mógłby postarać się o wiele bardziej.

Oto 5 elementów, które firma mogła poprawić, by Pixel 3 i Pixel 3 XL były bardziej atrakcyjnyme. Pominę jedynie zmiany w konstrukcji przednich paneli, ponieważ jest to dość oczywiste.

Aż prosi się o więcej pamięci

Może i Google chce pokazać, że wystarczą 4 GB RAM-u, by Android działał dobrze, ale Pixele 3 i 3 XL pod kątem pamięci wypadają słabo na tle innych topowych modeli. Taka ilość sugeruje, że firma postanowiła zaoszczędzić parę dolarów na produkcji.

Sprzęt określany mianem "produktu premium" nie powinien wyraźnie odstawać od reszty stawki, więc 6 GB pamięci RAM, o których mówiły liczne przecieki, powinny być standardem w nowych Pixelach. To samo dotyczy pamięci wbudowanej - kości o pojemności 128 GB w 2018 roku powinny być traktowane jako minimum w topowych smartfonach, a u Google'a jest to maksimum. Dodatkowo pamięci nie można rozszerzyć kartą microSD.

Dodatkowy szerokokątny obiektyw z tyłu

Google mocno chwali się dodatkowym aparatem przednim z szerokokątną optyką. Zastanawiające jest to dlaczego nie zdecydowano się na wprowadzenie podobnego rozwiązania w głównym aparacie. Sprawdziłby się świetnie. Szczególnie, że wyróżniłoby to dodatkowo Pixele na tle większości droższych smartfonów z teleobiektywami.

Muszę tu zaznaczyć, że funkcje fotograficzne dodane w Pixelach 3 i 3 XL prezentują się bardzo dobrze, ale zdecydowana większość z nich trafi nawet do Pixeli pierwszej generacji...

Czytnik linii papilarnych w ekranie

Po cichu liczyłem, że Google wprowadzi dodatkowy model z ekranem zintegrowanym z czytnikiem linii papilarnych, który wypełniałby cały przedni panel. Nic takiego się jednak nie wydarzyło.

Biorąc jednak pod uwagę, że rozwiązania tego typu coraz częściej stosują chińscy producenci jak Meizu, OPPO, vivo czy Xiaomi, ekranowy skaner mogłyby trafić do zwykłych Pixeli 3 i 3 XL. To również pomogłoby wyróżnić nowości Google'a.

Rozbudowanie funkcji Active Edge

Dość mocno zdziwiło mnie podejście Google'a do Active Edge, czyli ramki reagującej na nacisk. Póki co ma ona dość ograniczone możliwości (wywoływanie Asystenta czy odrzucanie połączeń) i prosi się wręcz, by zostały one poszerzone.

Dla twórców Androida nic nie powinno stać na przeszkodzie by stworzyć rozwiązanie, które będzie działało kontekstowo - zmienne funkcje w zależności od obsługiwanej aplikacji. HTC, które boryka się z problemami finansowymi, potrafi systematycznie rozszerzać możliwości Edge Sense.

Niższa cena

Na koniec wspomnę o kluczowym aspekcie. Google Pixel 3 i 3 XL same w sobie nie wymagałyby może funkcji zwracających uwagę użytkowników, gdyby ich ceny były bardziej przystępne. Równowartość 3700 zł za sprzęt z 4 GB RAM-u i 64 GB pamięci, który nie ma powalających dodatków to zdecydowanie za dużo.

Wiadomo, że gigant chce zarabiać na smartfonach, ale szkoda, że wzorem Nexusów nie wprowadza bardziej rozsądnie wycenianych produktów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.