Google może zaszaleć z ceną Pixela 4a, bo iPhone SE

Google może zaszaleć z ceną Pixela 4a, bo iPhone SE15.05.2020 16:17
Tak, według przecieków, ma wyglądać Pixel 4a
Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / 91mobiles.com

I to zaszaleć w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Pixel 3a zadebiutował w maju 2019 roku w cenie 399 dolarów w USA i 399 euro (wówczas ok. 1710 zł). Google stworzył markowy telefon, który był o połowę tańszy od popularnych flagowców, oferując przy tym bardzo dobry aparat (wyjęty skądinąd żywcem z jego sztandarowych modeli) oraz solidne wsparcie aktualizacyjne.

Smartfon prawdopodobnie okazał się niemałym sukcesem. Co prawda dokładne wyniki sprzedaży nie są znane, ale od czasu jego debiutu udział Google'a na rynku smartfonów zauważalnie wzrósł. To pozwala sądzić, że egzemplarze, które trafiły do klientów, liczone są w milionach.

Sukces powtórzyć będzie jednak trudno. Powód? iPhone SE

W 2019 roku Google'owi udało się odnaleźć niszę niezagospodarowaną w zasadzie przez nikogo. W 2020 roku takiego komfort mieć nie będzie, bo na teren markowych telefonów za 399 dolarów wkroczył Apple.

Co prawda iPhone SE jest owocem innego podejścia do tematu (Google skupił się na aparacie, Apple na wydajności), ale nietrudno zauważyć, że przekaz marketingowy jest bardzo podobny: oto telefon o połowę tańszy od flagowców, który w jakimś aspekcie im dorównuje.

Pixel 4a może być jednak zauważalnie tańszy od iPhone'a SE

Dotychczas mówiło się, że Pixel 4a będzie kosztował 399 dolarów - tyle, ile poprzednik i iPhone SE w dniu premiery. Stephen Hall z serwisu 9to5Google powołując się na swoje źródła twierdzi natomiast, że mowa o 349 dolarach (ok. 1470 zł bez podatków).

Na razie są to jedynie przecieki, ale brzmią wiarygodnie. Google jest z pewnością świadomy konkurencji ze strony iPhone'a SE, więc faktycznie może przyjąć bardziej agresywną politykę cenową. Doprowadziłoby to do rzadkiej sytuacji, kiedy to nowy smartfon byłby tańszy od swojego poprzednika.

To niesamowite, jak skrajnie różne strategie Google obrał w segmencie high-end i mid-range

Pixel 4 jest - w mojej ocenie - smartfonem, który na tle konkurencji nie wypada zbyt atrakcyjnie. Przez duże ramki wygląda mniej nowocześnie niż flagowce rywali (na czele z iPhone'em 11 Pro), a do tego często wytykaną mu wadą jest brak ultraszerokokątnego obiektywu, czyli czegoś, co jest dziś rynkowym standardem.

Pixel 4 i iPhone 11 Pro
Pixel 4 i iPhone 11 Pro

Gdy jednak zestawimy przecieki na temat Pixela 4a z iPhone'em SE, role się odwracają; to smartfon Google'a wpisuje się w aktualne trendy. Dołóżmy do tego flagowy aparat, ekran AMOLED i niższą cenę, a mamy połączenie, które może zrekompensować fakt, że Snapdragon 730 nie jest tak wydajny jak układ Apple A13.

Pixel 4a (wizualizacja) i iPhone SE, Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / 91mobiles.com
Pixel 4a (wizualizacja) i iPhone SE
Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / 91mobiles.com

Oczywiście nie łudzę się, że Pixel 4a sprzeda się lepiej niż iPhone SE (nie ta siła marki), ale smartfon Google'a zapowiada się nad wyraz ciekawie i powinien pozwolić Google'owi nawiązać godną walkę o portfele klientów.

Spekuluje się, że Pixel 4a może ujrzeć światło dzienne 3 czerwca podczas imprezy Android 11 Beta Launch Show.

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.