HTC wreszcie ma to "coś"! Na tę funkcję czekałem od lat

HTC wreszcie ma to "coś"! Na tę funkcję czekałem od lat17.05.2017 07:59
Mateusz Żołyniak

HTC w tym roku stworzyło dobrze wykonanego i świetnie wyposażonego smartfona, który nie tylko nie odstaje od konkurentów, ale i ma czym się wyróżnić na ich tle. Czy to wystarczy, aby model U11 odniósł rynkowy sukces? Łatwo na pewno nie będzie.

HTC U11 to kawał świetnego smartfona

Model U11 to flagowiec, który został przygotowany na 20-lecie działalności HTC na rynku, więc przygotowując go Tajwańczycy naprawdę się postarali. Smartfon jest dobrze wykonany, a na jego pokład trafił mocny Snapdragon 835 czy aparat, który może pochwalić się zdobyciem rekordowych 90 punktów w rankingu DxOMark.

Nie zabrakło też szeregu autorskich dodatków, jak Auto HDR Boost, technologia USonic wzbogacona o system aktywnej redukcji szumów, zmodyfikowane głośniki BoomSound czy opcja nagrywania dźwięku 360 stopni z funkcją Acoustic Focus. Na papierze dodatki te prezentują się atrakcyjnie i można liczyć, że zwrócą uwagę użytkowników. Można...

Tak samo było w przypadku poprzedników...

Nieraz wspominałem, że HTC robi świetny sprzęt, ale firmie brakuje czegoś, co wyróżniłoby ją na tle konkurencji. Wspomniane wyżej rozwiązania prezentują się naprawdę nieźle, ale żadne z nich nie przesądzie raczej szali na stronę HTC. Tym bardziej, że na rynku od dawna dostępne są podobne dodatki.

HTC U11
HTC U11

HTC ma BoomSound, ale podobne (a niekiedy i lepsze) głośniki stereo trafią do coraz większej liczby smartfonów. Pojawiła się opcja nagrywania dźwięku 360 stopni, ale równie ciekawe są kierunkowe mikrofony LG, nie wspominając o systemie HAAC, który już lata temu bez powodzenia promowała Nokia.

Mocno wyspecjalizowane dodatki są świetną opcją w konkretnych sytuacjach, ale nie przyciągają uwagi dużej grupy odbiorców. Po co dana osoba ma w końcu interesować się przesadnie funkcjami, z których nie będzie korzystać? No właśnie. Z problemem tym borykają się wszyscy producenci, ale HTC przez długi czas nie mogło znaleźć jego rozwiązania. Teraz to się zmienia.

Od dawna czekałem na tę funkcję

W U11 pojawiła się ramka reagująca na zmianę siły nacisku oraz wykorzystujące ją do obsługi interfejsu oprogramowanie Edge Sense. Póki co możliwości nowej funkcji będą nieco ograniczone, a sam dodatek dla wielu może wydać się jedynie ciekawostką. Jest to jednak jeden z niewielu dodatków wprowadzonych w ostatnim czasie przez producentów, który realnie wpływa na obsługę smartfona.

Synaptics Fuse Mobile Phone Concept

Gdy w 2009 roku Synaptics zaprezentował koncept o nazwie Fuse, który można było obsługiwać przez ściskanie jego obudowy, z niecierpliwością czekałem, kiedy podobna funkcja trafi do smartfonów. Doczekałem się wreszcie. HTC używając ultradźwiękowych sensorów wprowadziło taki dodatek.

Dlaczego uważam, że to ważne? Ściskanie przedmiotów jest czymś naturalnym, a wykorzystanie tej czynności do obsługi sporych telefonów ogranicza konieczność wykorzystania drugiej ręki czy przesuwania urządzenia w dłoni. Wystarczy lekko ścisnąć obudowę, aby odblokować ekran czy włączyć wybraną aplikację.

Funkcja Edge Sense w HTC U11
Funkcja Edge Sense w HTC U11

Wygoda to podstawa, a dobre rozwiązania to te, z których naturalnie zaczyna się korzystać, a po przyzwyczajeniu ciężko wyobrazić życie bez nich. Tak jest z obsługą Nokii N9 za pomocą gestów, dotykową ramką BlackBerry czy nawet technologią 3D Touch Apple'a. Z Edge Sense może być podobnie.

Pozostaje jeden "mały" szkopuł

HTC nie przygotowało perfekcyjnego rozwiązania, ale już teraz widać, że Edge Sense ma potencjał. Funkcja ta w przeciwieństwie do wielu innych dodatków, którymi zachęcają użytkowników producenci (np. podwójne aparaty Huaweia i LG) naprawdę wpływa na sposób, w jaki korzystamy ze smartfonów. Co więcej, ma szansę na usprawnienie ich obsługi.

Tajwańczycy stoją jednak przed ciężkim zadaniem. Gdy wreszcie udało im opracować funkcję, która wyróżni ich na rynku, postawili na dość kontrowersyjny wygląd flagowca. Nie oznacza to, że U11 jest brzydki. Osoby, które miały już go w swoich dłoniach, jasno wskazują, że to bardzo ładny sprzęt, o czym przeczytacie m.in. w pierwszych wrażeniach Łukasza.

HTC U11 i Samsung Galaxy S8
HTC U11 i Samsung Galaxy S8

Dotyczy to jednak głównie tylnego panelu z wyraźnie wyprofilowaną warstwą szkła. Przedni panel urządzenia jest po prostu zwyczajny, a umiejscowienie czytnika linii papilarnych - chociaż jest bardzo praktyczne - już w HTC 10 budziło kontrowersje. Przedni panel jest twarzą smartfona i tym elementem, który w pierwszej chwili dostrzegają użytkownicy.

Pod tym względem HTC nie tylko niczym się nie wyróżnia, ale zwyczajnie przegrywa drastycznie z nowościami Samsunga czy LG. Obawiam się, że przez tę mało charakterystyczną "twarz" wielu użytkowników nie da szansy tajwańskiemu flagowcowi i nie przekona się, że za pozorną zwyczajnością znajduje się coś, czego nie zaoferował nikt wcześniej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.