Ice Cream Sandwich to jednak prawdziwa rewolucja...

Ice Cream Sandwich to jednak prawdziwa rewolucja...21.10.2011 11:30
Paweł Żołyniak

Androida 4.0 Ice Cream Sandwich przyjęto z mieszanymi uczuciami. Pomimo wielu interesujących nowości wytyka się małą innowacyjność produktowi z Mountain View. Większość prezentowanych zmian mieliśmy już okazję widzieć u konkurencji. Jednak pominięto bardzo ważną informację, która może oznaczać prawdziwą rewolucję dla najpopularniejszego mobilnego systemu...

Prezentacja Samsunga Galaxy Nexus, wyposażonego w szumnie zapowiadaną Lodową Kanapkę, nie stała się wielkim marketingowym świętem. Takie funkcje, jak odblokowanie telefonu po rozpoznaniu twarzy (Face Unlock), nowa czcionka, barometr czy natywne screenshoty nie zachwyciły tłumu. Większość zmian można określić jako dawno oczekiwane lub próbę dogonienia uciekającej konkurencji. W takiej sytuacji nazywanie nowego Androida nową, czwartą generacją systemu jest nieco na wyrost.

Zmiany, jakie przeszedł Android, sięgają jednak znacznie głębiej. Tego, czego w codziennym użytkowaniu nie zauważamy, nazbyt często nie potrafimy docenić. Ale to nie tylko szata zdobi system operacyjny i najistotniejsze zmiany znajdują się poza wzrokiem zwykłych użytkowników. Nowy Android ma być kamieniem milowych wyznaczającym walkę z fragmentacją oraz patentami konkurencyjnych firm.

Zwłoka z premierą Ice Cream Sandwich oraz nowego Nexusa w dużej mierze miała się wiązać z ciągnącymi się pracami nad oczyszczeniem obu produktów ze wszelkich elementów mogących naruszać patenty Apple'a. Spory prawne już teraz doprowadziły do zablokowania sprzedaży tabletów Samsunga w Holandii, a ostatnia decyzja Sądu w Australii otworzyła droga do zablokowania każdego nowego urządzenia z systemem Google'a. Nie może więc dziwić, że próba uwolnienia platformy od wszelkich fragmentów mogących zagrozić sprzedaży Androidów stała się głównym priorytetem w dalszym rozwoju. Większość użytkowników sama przyzna, że wizja Andka wolnego od gróźb patentowych jest istotniejsza niż parę nowych funkcji.

Niestety, rzeczywistość nie jest tak piękna. Obecna czystka jest wymierzona w patenty sygnowane logo nadgryzionego jabłka. Aktualna pozostaje kwestia patentów należących do innych firm, takich jak Microsoft czy Oracle. Zagrożone są również nakładki systemowe producentów, od których podatek patentowy będzie się odbijał na cenie smartfonów. Nawet szybka aktualizacja systemu do najnowszej wersji nie zwolni producentów od ewentualnej odpowiedzialności finansowej.

Android ICS (fot. pianetatech.it)
Android ICS (fot. pianetatech.it)

Kolejnym celem nowego Androida jest zmniejszenie fragmentacji platformy. Ma zniknąć granica nie tylko pomiędzy producentami, ale też klasą urządzeń. Jeden system dla smarfonów i tabletów będzie oznaczał unifikację aplikacji czy widżetów, ale przede wszystkim sposobu ich użytkowania. Dodatkowe udogodnienia interfejsu mają nie tylko zachęcić więcej osób do domyślnego interfejsu, lecz także znacznie usprawnić proces aktualizacji. Co więcej, gigant z Mountain View liczy, że odświeżone UI przekona producentów (jak np. LG) i zrezygnują oni z własnych nakładek.

W ciągu najbliższych miesięcy przekonamy się, jak smakuje kanapka zaserwowana przez Google'a. Jak myślicie: czy Android 4.0 sprosta oczekiwaniom i stanie się kamieniem milowym w historii smartfonów? Czy jesteście gotowi zrezygnować z nakładek HTC lub Samsunga na rzecz nowego interfejsu ICS?

Źródło: slashgearThis is my nextyonhap news • własne

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.