Dlaczego świetne smartfony sprzedają się tak słabo?

Dlaczego świetne smartfony sprzedają się tak słabo?06.07.2016 07:45
Łukasz Skałba

HTC nieustannie zaskakuje inwestorów, bez końca pogłębiając swoje straty. Z roku na rok jest na coraz większym minusie, a lekarstwem na to miał być smartfon HTC 10. LG G5 to z kolei jeden z najbardziej innowacyjnych telefonów ostatnich lat. Wyniki sprzedaży zdają się temu przeczy

Wszyscy kupują samsungi. Na tym zdaniu mógłbym w sumie skończyć ten tekst. Koreański gigant ma genialną pozycję na rynku i ciągle ją umacnia. Zresztą, co tu się dziwić, skoro wydatki Sammiego na marketing są wielokrotnie wyższe niż każdej innej technologicznej firmy. Nie dość, że smartfony Samsunga widzimy na banerach, to jeszcze mają je nasi znajomi… A skoro wszyscy wokół mnie mają samsungi, to ja też sobie kupię.

Firmy takie jak HTC czy LG mają więc naprawdę ciężki orzech do zgryzienia. Samsung Galaxy S7 jest świetnym flagowcem, co jeszcze bardziej utrudnia sprawę. Niestety 2016 rok będzie źle wspominany zarówno przez HTC, jak i przez LG. Ten pierwszy zdążył się już na szczęście przyzwyczaić.

Dlaczego ludzie nie doceniają innowacji?

LG G5 ma praktycznie wszystko to co konkurencja, czyli świetny ekran, aparaty i genialną wydajność, do pakietu dorzucając coś nowatorskiego od siebie - modułowość i ciekawie zaimplementowany dodatkowy obiektyw.

Wydawać by się mogło, że moduły doczepiane do smartfona i poszerzające jego możliwości będą strzałem w dziesiątkę i, że użytkownicy to pokochają. Nic bardziej mylnego. Według The Korean Times, sprzedaż tegorocznego flagowca LG jest znacznie poniżej oczekiwań. Do tej pory sprzedanych zostało podobno około 2,2 miliony egzemplarzy, co stanowi wartość o 800 tysięcy mniejszą od zakładanych przez LG 3 milionów.

Słabe wyniki sprzedaży spowodowały, że LG dokonuje obecnie wielu zmian kadrowych na wysokich szczeblach. Zmienić mają się między innymi szefowie sekcji mobilnej. Czy to w czymkolwiek pomoże? Czas pokaże…

LG G5 i HTC 10
LG G5 i HTC 10

HTC nadal tonie…

Firma HTC znana jest z tego, że produkuje naprawdę porządne urządzenia, których potem nikt nie chce jednak kupować. Najnowszy flagowiec firmy - HTC 10 - sprzedaje się wyjątkowo słabo. Według analityków z TrendForce, tajwański koncern sprzeda w 2016 roku niespełna milion egzemplarzy.

Jeśli spojrzymy na ogólne wyniki sprzedaży HTC, to okaże się, że producent w sumie sprzeda tylko 14 milionów urządzeń, czyli mniej niż Samsung w przypadku jednego tylko smartfona - Galaxy S7. Będzie to równoznaczne z 27-procentowym spadkiem względem ubiegłego roku.

I tutaj nasuwa się oczywiste pytanie. Dlaczego HTC 10 sprzedaje się tak słabo? Słaby marketing?

Tajwańczycy nie tracą jednak nadziei. I w sumie słusznie, bo na horyzoncie pojawiły się już 2 Nexusy stworzone właśnie przez HTC. Również oczekiwania w stosunku do gogli HTC Vive są ogromne. Jednak… czy to wystarczy?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.