Dlaczego firmy nadal wysyłają wiadomości SMS do klientów?

Dlaczego firmy nadal wysyłają wiadomości SMS do klientów?
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

10.02.2022 14:34, aktual.: 10.02.2022 15:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Szybka wiadomość zamiast telefonu – do czego służą SMS w biznesie?

Raz na jakiś czas trzeba wejść w interakcje z klientami. Można dzwonić do każdego z osobna, ale jest to niezwykle czasochłonne. Maile są ogólnie akceptowalną formą kontaktu, jednak łatwo je czasem przeoczyć. A niektóre komunikaty najzwyczajniej muszą trafić do odbiorcy. Dlatego wiele firm i to niezależnie od branży, w której działa, decyduje się na masową wysyłkę SMS. To usługa, która niesie ogromne korzyści, tak biznesom, jak i konsumentom.

SMS API, czyli wiadomości tekstowe w jednym czasie do wielu osób

SMS API to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu firmy i instytucje publiczne prowadzą masowe wysyłki SMS. API to skrót od application programming interface, czyli połączenie pomiędzy systemami informatycznymi. W tej sytuacji za pomocą interfejsu spięte są na przykład narzędzie do prowadzenia sklepu online z bramką SMS. W ten sposób można zdecydowanie łatwiej i zarazem szybciej informować o najważniejszych procesach.

Automatyczna wysyłka SMS przyda się między innymi, żeby poinformować o etapach realizacji zamówienia, zbliżającej się wizycie, nieopłaconej fakturze czy zmianie godzin funkcjonowania lokalu. Wiadomości tekstowe wysyłane przez system oznaczają oszczędność czasu pracy konsultantów. Są też po prostu wygodne, zawsze można do nich wrócić i przeczytać ponownie.

Powiadomienia SMS korzystanie wpływają na wizerunek marki, ponieważ poprawiają relacje z klientami. Nierzadko sprawna obsługa spraw i procesów decyduje o wyborze tej czy innej firmy.

Dla kogo masowa wysyłka SMS?

Każda branża korzysta z masowych wysyłek SMS, zmieniają się tylko ich zastosowania. Poniżej kilka przykładów komunikacji SMS w biznesie:

  • przedsiębiorstwa usługowe wykorzystują SMS do przypominania o umówionych wizytach,
  • firmy tworzące oprogramowanie wysyłają alerty i powiadomienia SMS,
  • instytucje publiczne bardzo często przekazują pilne informacje właśnie przy pomocy masowych wiadomości tekstowych,
  • SMS jest ważnym kanałem komunikacji z klientami sklepów internetowych i stacjonarnych,
  • banki i instytucje finansowe używają wiadomości tekstowych do wysyłania kodów SMS potwierdzających logowania i transakcje.

Duża przewagą SMS API jest skalowalność, dlatego z rozwiązania może korzystać zarówno wielka korporacja, jak i jednoosobowa działalność. Co ważne, ustalenie reguł określających wysyłkę wiadomości nie jest trudne. W większości systemów i narzędzi online dostępne są też gotowe integracje, które ułatwiają połączenie z bramką SMS.

Jak wybrać API do wysyłania wiadomości SMS?

Po pierwsze, ważne są szczegóły, które można łatwo przegapić, jeśli wcześniej nie korzystało się z masowych wysyłek SMS. Dostawcy SMS API, którzy posiadają bezpośrednie umowy z operatorami GSM zapewniają szybsze i pewniejsze dostawy wiadomości. Po drugie, nie należy bagatelizować kwestii bezpieczeństwa i prywatności danych osobowych. Po trzecie, liczą się dodatkowe funkcjonalności bramki SMS. API, dzięki któremu nadawane są wiadomości, może być rozszerzone o niezwykle pomocne narzędzia do zarządzania bazą kontaktów, polami nadawców SMS, planowania wysyłek czy nawet odbiorów wiadomości od klientów.

Dodatkowe funkcje systemu SMS

Przygotowanie wysyłki automatycznych powiadomień SMS czy nawet marketingu mobilnego jest proste i nie wymaga doświadczenia. Zaletą biznesowego systemu SMS jest możliwość rozszerzenia tych komunikatów. Do najczęściej używanych zalicza się:

  • branding SMS, czyli zastąpienie numeru telefonu nazwą firmy,
  • linki w treści,
  • odbiór SMS od klientów za pomocą cztero- lub pięciocyfrowych numerów odbiorczych,
  • zarządzanie bazą kontaktów i wypis z newslettera SMS,
  • personalizacja treści.

Profesjonalna bramka SMS dla firm

Bramka SMS dla firm to nie tylko dostęp do SMS API, ale również panel klienta, który pozwala na szybką wysyłkę SMS z internetu. System jest intuicyjny i przygotowany w ten sposób, aby ułatwić start z nowym kanałem komunikacji. To tutaj też konfiguruje się bardziej skomplikowane funkcjonalności. Co ważne, wraz z darmową rejestracją konta testowego przyznawane są punkty na pierwszą kampanię.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)