Portfele elektroniczne – jak działają?

Portfele elektroniczne – jak działają?

Portfele elektroniczne – jak działają?
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
02.07.2021 10:42, aktualizacja: 06.03.2024 22:13

W ostatnich latach płatności online przeżywają ogromny rozkwit. Klienci indywidualni mogą korzystać z kolejnych wygodnych metod, które bardzo chętnie implementują wychodzące naprzeciw ich oczekiwaniom sklepy internetowe i usługodawcy. Korzystają przy tym między innymi z oferty największego w Polsce dostawcy płatności online – Blue Media.

Tradycyjne przelewy internetowe, które wiążą się z oczekiwaniem na zaksięgowanie środków stają się w zasadzie przeszłością. Jednym z najnowszych trendów dotyczących płatności online są portfele elektroniczne. Na czym dokładnie polega ta usługa? Jakie możliwości oferuje użytkownikom i kiedy opłaca się z niej korzystać?

Portfele elektroniczne – najwygodniejsza metoda płatności

Portfele elektroniczne można uznać za jedno z najnowocześniejszych stadiów rozwoju płatności online. Ich obrazowa nazwa nie jest przypadkowa. W epoce cyfryzacji portfele elektroniczne, określane również jako e-portfele czy portfele cyfrowe, a w języku angielskim e-wallet, całkowicie zastępują tradycyjne i używane od dziesięcioleci fizyczne portfele. Puste kieszenie nie oznaczają już braku gotówki, a przynajmniej środków płatniczych. Portfel elektroniczny, jak można się domyślić, jest cyfrowym odpowiednikiem tradycyjnego portfela, bo spełnia dokładnie te same funkcje.

Portfele elektroniczne pozwalają na swobodne dokonywanie natychmiastowych płatności online, w tym:

  • Wypłatę gotówki – co można porównać do wyciągania pieniędzy z tradycyjnej portmonetki.
  • Podpięcie karty płatniczej i korzystanie z niej – zupełnie jakby znajdowała się w zwykłym portfelu.
  • Przesyłanie środków między e-portfelami – zastępuje przekazywanie gotówki innym osobom.

Rodzaje portfeli elektronicznych

Portfele elektroniczne, podobnie jak płatności online są obsługiwane przez różnych dostawców, co zapewnia konkurencję. W przypadku największego w Polsce dostawcy płatności online, czyli firmy Blue Media, użytkownicy mają do wyboru trzy portfele elektroniczne. Wszystkie łączy prostota działania, chociaż ich obsługa wygląda nieco inaczej.

Portfele cyfrowe obsługiwane przez Blue Media:

  • Apple Pay – z tego rozwiązania mogą korzystać wszyscy posiadacze urządzeń mobilnych firmy Apple. E-portfel daje spore możliwości – w tym płatności w sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych i sklepach internetowych, a także podpinanie do portfela kart lojalnościowych, biletów czy kodów rabatowych.
  • Google Pay – bardzo podobny do powyższego. Mogą korzystać z niego również właściciele innych urządzeń mobilnych. Wśród możliwości oferowanych przez Google Pay znajdują się transakcje zbliżeniowe dokonywane przy pomocy telefonu, jak i podpięcie do portfela karty płatniczej lub kredytowej.
  • Visa – bardzo popularny na całym świecie portfel elektroniczny przygotowany przez Visa. Co ciekawe, jego użytkownicy mogą do swojego portfela podpiąć karty płatnicze i kredytowe wydawane przez inne organizacje.

Portfele elektroniczne z punktu widzenia użytkowników

Z punktu widzenia użytkownika e-portfela jego posiadanie oznacza ogromną wygodę. E-wallet, pozwala bowiem bez przeszkód dokonywać płatności online w każdych warunkach. Wystarczy wcześniej zasilić go środkami z własnego rachunku bankowego (zdecydowana większość polskich banków udostępnia taką usługę) lub podpiąć do niego kartę płatniczą.

Tego cyfrowego portfela nie trzeba nosić przy sobie – wystarczy urządzenie mobilne, na przykład smartfon, z którym obecnie większość użytkowników nie rozstaje się ani na moment. Rozpowszechnienie płatności online w Polsce sprawia, że noszenie przy sobie gotówki i karty jest praktycznie zbędne. Poza tym, portfel elektroniczny to wygodny sposób na błyskawiczne dokonywanie płatności online w sklepach internetowych jak i opłacanie rachunków, dzięki dostawcom takim jak Blue Media.

Portfele elektroniczne z perspektywy sklepów internetowych

Portfele elektroniczne to bardzo ważne rozwiązanie także z perspektywy sklepów internetowych. Konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić do tego bardzo wygodnego rozwiązania. Prowadząc biznes w branży e-commerce należy pamiętać o tym, aby zapewnić potencjalnym klientom jak najwięcej dostępnych płatności online.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę nie tylko na jakość i cenę towaru bądź usługi, ale także dostępne metody płatności. Aby zaimplementować to rozwiązanie do swojego biznesu, wystarczy zgłosić się do odpowiedniego dostawcy płatności online, na przykład Blue Media. Rezygnacja z portfeli elektronicznych oznacza w praktyce rezygnację z części potencjalnych klientów, na co nie można sobie pozwolić!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)